商品‪» コンソール‪»

Sega Saturn konsoli (takuu 6kk)

Sega Saturn konsoli (takuu 6kk)

Sega Saturn konsoli (takuu 6kk)
Sega Saturn konsoli (takuu 6kk)
Sega Saturn konsoli (takuu 6kk)

価格
119,90 + 配送手数料
付加価値税込み 0 %



個数





この商品は在庫量のみご利用になれます。在庫を超える量のショッピングカートへの追加はできません。
納入可能
商品は現在在庫切れです。

在庫状況


商品説明
Alkuperäinen Sega Saturn (SS) konsoli. Käytetty, hyväkuntoinen, kuvan mukainen, testattu ja toimiva. Konsolin takana olevassa paristoluukussa halkeama. Muilta osin erittäin siistissä kunnossa!

HUOM! Virtakaapelin pistoke on ulkomainen 125V 7A ja tarvitsee adapterin toimiakseen Suomessa.

HUOM! Liittääksesi konsolin nykyaikaiseen televisioon / näyttöön, osta samalla myös SCART-HDMI adapteri.

Meiltä ostat käytetyn konsolin turvallisemmin kuin yksityishenkilöltä. Annamme konsolille 6 kk takuun. Takuu ei koske konsolin mukana tulevia tarvikkeita. Konsolin osuus paketin hinnasta on 1/3.

Pakettiin kuuluu kaikki, mitä pelaamiseen tarvitset:

- Sega Saturn (SS) konsoli
- Ohjain (alkuperäinen, malli HSS-0101)
- Virtakaapeli (alkuperäinen)
- SCART-kaapeli (käytetty tarvikeosa)
- Virtua Fighter 2 peli (CIB*) (kotelossa muutamia pieniä halkeamia)

* CIB = Complete In Box - Peli, kotelo ja ohjeet.



Sega Saturn on 32-bittinen videopelikonsoli, joka julkaistiin 1994 Japanissa. Ensimmäisenä myyntipäivänä Japanissa laitetta myytiin 170 000 kappaletta.

Sega Saturn piti aikanaan toista sijaa konsolimarkkinoilla myydessään Japanissa paremmin kuin Nintendon Super Famicom ja Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa vuorostaan paremmin kuin Nintendon Super Nintendo Entertainment System eli SNES. Sega Saturn kuitenkin kadotti jalansijaansa uusille tulokkaille, Sonyn PlayStationille ja Nintendon pelimoduuleihin perustuvalle Nintendo 64:lle.

Japanilainen Sega Saturn tuotiin kiireessä markkinoille vain viikkoja ennen kilpailijaansa Sonyn PlayStationia, mikä johti siihen, ettei koneelle ollut saatavissa kovinkaan monta peliä julkaisuhetkellä. Japanissa Sega Saturn myi hyvin ollen myyntilistojen toisella sijalla, kun taas Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa paremmin myynyt Nintendo 64 oli kolmannella sijalla. Konsolin viimeinen peli oli Yuukyuu Gensoukyoku Hozonban Perpetual Collection, joka julkaistiin Japanissa 4. joulukuuta 2000.

Sega oli luonut menestyksekkään Mega Drive -konsolinsa rinnalle laajennusosia, kuten Sega Mega-CD:n ja Sega 32X:n. Nämä lisävarusteet olivat kuitenkin jakaneet kuluttajien mielipiteet, ja Sega alkoi kehittää kokonaan uutta konsolia.

Kolmiulotteisten polygonien mallinnuksessa oli ongelmia siinä suhteessa, että Saturnin grafiikkasuoritin oli suunniteltu prosessoimaan pääasiassa nelikulmaisia polygoneja, kun taas kilpailijoiden konsolit perustuivat kolmiomuotoisiin polygoneihin. Monien pelikehittäjien grafiikkaohjelmat perustuivatkin juuri kolmiopohjaisiin muotoihin, joten Saturnille pelejä käännettäessä jouduttiin tekemään usein ylimääräistä työtä. Oikein tehtynä neliömuotoisista polygoneista sai varsin näyttäviä tekstuureja aikaiseksi, mutta niiden ohjelmoiminen oli vaikeaa.
    
Saturn oli alun perin suunniteltu julkaistavaksi Yhdysvalloissa 2. syyskuuta 1995. Toukokuussa 1995 järjestetyillä E3-messuilla Sega kuitenkin yllätti messuvieraansa ilmoittamalla, että konsolia saa kaupoista heti messujen jälkeen. Konsolin lähtöhinnaksi ilmoitettiin 399 dollaria, ja Sony vastasi tähän ilmoittamalla syyskuussa julkaistavan PlayStation-konsolinsa julkaisuhinnaksi 299 dollaria.

Pelaajat eivät olleet ainoita, jotka yllättyivät Saturnin ennenaikaisesta julkaisusta: jotkut jälleenmyyjät, kuten Wal-Mart ja KB Toys, jäivät kokonaan ilman konsoleita sen julkaisuhetkellä. KB Toysin johto suuttui tästä niin, että kieltäytyi ottamasta Saturnia lainkaan myyntivalikoimaansa.

Jotkin yhtiöt julkaisivat omat versionsa Saturn-konsolista: JVC (Victor V-Saturn), Hitachi (Hi-Saturn) ja Samsung (Samsung Saturn).

Saturn on periaatteessa tehokas laite, sillä siinä on kaksi keskussuoritinta ja jopa kuusi omaan tehtäväänsä suunniteltua erikoispiiriä. Mutkikkuudesta johtuen siitä oli kuitenkin hyvin vaikeaa saada irti laitteen täyttä tehoa. Rinnakkaisuuteen perustuva laitteisto oli liian monimutkainen monille pelikehittäjille. Jopa AM2:n Yu Suzuki sanoi, että vain yksi sadasta ohjelmoijasta on tarpeeksi hyvä saadakseen kahden keskussuorittimen koko tehon irti Saturnista, useimpien pystyessä ylittämään yhden suorittimen tehon vain puolitoistakertaisesti.


Kuva: Yū Suzuki on yksi Segan tärkeimmistä videopelituottajista. Hän on myös yksi peliteollisuuden tunnetuimmistä nimistä, mikä johtuu pääasiallisesti hänen työstään kolikkopelien parissa 1980-luvulla. Suzuki johti aikaisemmin myös Segan maineikasta AM2-ryhmää.

Asiaa vaikeutti sekin, ettei laitteelle ollut saatavilla kunnollista ohjelmistokehitysympäristöä. Tästä syystä monia Saturnin pelejä piti kirjoittaa assemblyllä, jotta koneesta saatiin irti tarvittava nopeus. Välillä ohjelmoijat käyttivät vain toista keskussuoritinta välttääkseen Saturniin liittyviä ohjelmointihankaluuksia.

Saturnin teknisen mutkikkuuden on sanottu seuranneen siitä, että Saturnin oli alun perin tarkoitus tukea pääasiassa 2D-grafiikkaa. Vasta suunnittelun loppuvaiheessa Sega pyrki lisäämään tuen 3D-grafiikalle. Parhaimmillaan kaksi keskussuoritinta pystyivätkin varsin kelvollisiin 3D-temppuihin, mutta niiden ohjelmointi oli hankalaa. Kilpailija PlayStation oli suunniteltu alusta asti 3D-grafiikkaa varten ja osittain siksi voitti markkinakilpailussa Saturnin, josta tuli viimeinen ja tehokkain 2D-konsoli.

Konsolille julkaistiin onnistuneina pidettyjä käännöksiä Segan kolikkopeleistä kuten Virtua Fighter 2, Virtua Cop ja Sega Rally.











大体の商品の大きさ、または製品パッケージの大きさは 350 x 350 x 150 mm.


重量
3 kg(製品パッケージも重量に含まれる場合もあります)


コメント
コメントを追加する

Quick and easy. I'm going to get my retro gear here from now on.
- Juuso369
Really good customer service, the product was shipped on the same day! Highly recommended!!
- Yehaa84
Effortless and quick shopping. Warmly recommended.
- heikoske